Notícies de la Casa pairal dels mallorquins. Pregar a la Cambra santa. Teologia i espiritualitat de la Moreneta de Lluc.

viernes, 21 de septiembre de 2012

La Fundació davant els danys

La Presidència de la Fundació Lluc en sessió.
Vengué el Vicepresident del Govern substituit el titular.
Foto C. Forteza de "El Mundo"

 

Diari de Balears / Margalida Ramis / 21 – 09 - 2012

La Fundació Santuari de Lluc avançarà 300.000 euros del seu fons d'emergència per a la restauració de la teulada que destrossà el cap de fibló. Així ho acordà ahir el patronat, en una reunió mantinguda a Lluc per concretar les primeres actuacions a dur a terme després del temporal. Amb aquesta quantia es podran començar les tasques més urgents, especialment ara que s'acosta la temporada de pluges. Això no obstant, aquesta partida s'haurà de retornar, ja que es tracta d'uns doblers del fons d'emergència.

Cal recordar que la primera avaluació econòmica que es va fer quantificà els danys en 1.850.000 euros. Per això, en aquests moments, el santuari està negociant amb les asseguradores quina part en cobririen. A més, tant personal del santuari com del Govern i del Consell de Mallorca han treballat de valent per intentar restablir la normalitat a la zona tan aviat com sigui possible.

En tot cas, encara queda molta feina per fer i per aquest motiu en la reunió d'ahir també es pactà la creació d'un comitè permanent per fer un seguiment de totes les actuacions que es duguin a terme. En aquesta comissió, a banda de l'Església, hi seran presents el Consell i el Govern, que són patrons de la Fundació. Ambdues institucions es comprometeren a aportar-hi mitjans tècnics, malgrat que "l'actual crisi econòmica" els "dificulta", per ara, fer cap contribució econòmica extraordinària per a la restauració del santuari.

Campanya

D'altra banda, s'ha posat en marxa la campanya "2 euros = 1 teula", de manera que es faran aportacions voluntàries mínimes de 2 euros. El batle d'Escorca, Antoni Solivellas, demanà que part d'aquests doblers puguin destinar-se als propietaris de les finques que també han patit danys
.


Membres del Patronat mostrat la teula firmada.
Inici de la campanya que es farà a tot Mallorca.
Foto C. Forteza de "El Mundo".
EFE / ABC / 20 – 09- 2012
El Patronato de la Fundación Santuario de Lluc ha acordado hoy adelantar 300.000 euros para destinarlos a las obras de restauración más urgentes del monasterio, como la reparación del tejado, tras los destrozos ocasionados por el "cap de fibló" que dañó la edificación el pasado día 12 por la noche.
 
La entidad ha celebrado hoy una sesión extraordinaria en Lluc en la que los representantes del Monasterio han relatado los daños producidos por el tornado y han descrito la situación actual, ha informado el Obispado de Mallorca en un comunicado.
El obispo Jesús Murgui, administrador diocesano de Mallorca, y presidente de la Fundación, ha confirmado la aprobación de la constitución de una comisión con representantes de todas las instituciones que comenzará a trabajar de manera inmediata para precisar las necesidades del monasterio y buscar soluciones económicas para financiar las obras que sean pertinentes.
Los 300.000 euros de adelanto procederán del fondo de la Fundación y se destinarán a que el Monasterio pueda iniciar las obras de restauración que precisan más urgencia, como la cubierta de los tejados.
El patronato ha respaldado además la iniciativa "Una teja por Lluc", con la que los ciudadanos podrán "apadrinar" las tejas que sea necesario reponer dejando su nombre impreso en las mismas a cambio de donar 2 euros.
Los miembros del patronato han sido los primeros en realizar esta aportación, ha informado el Consell de Mallorca en un comunicado. La presidenta insular, Maria Salom, que forma parte del patronato, ha hecho una llamada a la solidaridad de los mallorquines para ayudar a que el santuario pueda recuperar la normalidad.
El patronato de la fundación lo constituyen el obispo, el presidente del Govern, José Ramón Bauzá (hoy sustituido en la reunión por el conseller de Presidencia, Antonio Gómez); la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom, y el delegado episcopal, Lluc Riera.
También son patronos el vicario episcopal de Asuntos Económicos de la Diócesis, Antoni Amorós; el prior el santuario, Antoni Vallespir; el alcalde de Palma, Mateo Isern; el de Escorca, Miquel Mascaró; el delegado de los misioneros de los Sagrados Corazones de Mallorca, Miquel Mascaró; el superior de los MSSCC, Pere Riera; el presidente de la Asociación Antiguos Blauets, Gabriel Ferragut, y el presidente del capítulo de la Catedral de Mallorca, Joan Bauzà.
 


No hay comentarios:

Publicar un comentario